Ondanks dat Google aangegeven heeft dat de domeinnaam niet hard meetelt in het hoger komen in Google, zie we bij specifieke zoekwoorden websites met een bijpassende domeinnaam hoger komen in de zoekresultaten. Dit komt natuurlijk ook doordat er andere elementen aan deze websites goed zijn, maar de domeinnaam telt mee. Denk bijvoorbeeld aan de zoekterm "design stoelen", hier de domeinnaam met de zoekterm bovenaan.
Aansluitend op de domeinnaam is de pagina titel van een unieke pagina binnen de website zeer belangrijk om hoog in Google te komen. Dit is de titel die je terug vindt als je in google je website zoekt. De grote tekst in het blauw is de pagina titel.
Bij de titel horen ook Meta gegevens. Deze hoeven zeker niet allemaal gevuld te zijn. De meta gegevens omschrijving "description" moet wel gevuld zijn. Schrijf in één zin of twee korte zinnen op wat er op deze pagina te vinden is. Raar genoeg hoeft de zoekwoordenlijst "Keywords" Meta gegevens niet ingevuld te zijn. Google kijkt hier niet naar. Er zijn zelfs geluiden over een negatief effect in de positie in Google door het opgeven van zoekwoorden in de metagegevens "Keywords".
Internet gaat over nieuwe ontwikkelingen en mensen zoeken op dingen die hip zijn. Zorg er voor dat de producten en diensten goed omschreven zijn. Wederom gaat het hier om unieke omschrijvingen. Niet alleen per pagina, maar ook uniek te opzichten van je concurrenten. Teksten copieren en plakken van een andere website is SLECHT voor je Google positie.
Bij het schrijven van teksten en creëren van andere inhoud is een goede en duidelijke opbouw een must. Gebruik één Titel bovenaan (met zoektermen) en gebruik regelmatig subtitels om inhoud te benadrukken. Gebruik meer dan 300 woorden om de tekst body te geven, als dit kan.
Afbeeldingen houden je bezoeker vast en kunnen een verwachting scheppen voor de gebruiker. Plaatjes zeggen 1000x meer dan woorden is niet gelogen. Zorg voor originele afbeeldingen. Gebruik dus niet een foto van een concurrent. Ten eerste zorgt dit niet voor herkenning, maar Google ziet ook dat dit dezelfde afbeelding is. Zoek of maak dus een unieke foto die past bij je pagina. Geeft de afbeelding een een duidelijke en passende titel, waar de zoekwoorden weer in terug mogen komen. Bijvoorbeeld: "Opruiming Tuinmeubelen". Er wordt ook in Google gezocht op afbeeldingen. Als iemand inspiratie op wil doen voor lampen, tuinen, interieur, gordijnen en ga zo maar door.
Binnenkort komt er een hele pagina met tips over conversie op je website en pagina. Kort gezegd moet er in de inhoud en op de pagina een mogelijkheid zijn om verder te gaan.
Gebruik ons emailadres info@userflow.nl of bel tel. 085 - 877 1235