1 2 3

Ervaren Interaction designers

Interaction design steeds belangrijker in (digitale) producten en diensten.

Waarom een interaction designer inzetten?

Interaction Designers zijn...

Interaction design komt voort uit grafisch ontwerp, app design en webdesign. Alleen is een interaction designer alle drie en nog een stapje meer met een duidelijke interesse en ervaring de doelen, conversie, gebruiksvriendelijkheid en gedrag (psychologie) binnen websites, apps en software.

De User Experience is een steeds belangrijker element bij het ontwikkelen van apps en software, websites en andere dingen waar mensen mee in aanraking mee komen. Alles waar interactie van een gebruiker wordt gevraagd en dan vooral bij muis en touchscreens van mobiele telefoons, tables, 2-in-1 laptops en de gewoon computer.

Wat heb je aan betere interactie?

Gebruikers

De interactie, hoe gaat het systeem om met acties van de gebruiker, zegt veel over een dienst of product. Een product met een interface uit de tijd van Windows 95 worden steeds moeilijker verkocht. Diensten die niet flexibel zijn, geen app hebben of duidelijk zijn worden steeds makkelijker vervangen.

Een betere interactie met de gebruiker zorgt er voor dat de gebruiker start en blijft. Dit geldt dus voor uw website, app of software pakket en voor uw dienst.

Het is nog belangrijker dit te snappen in een tijd waarbij proberen, overstappen en verwijderen steeds makkelijker en sneller gedaan wordt. Voorheen stapte we niet snel over naar een nieuw software pakket of aanbieder, omdat we al jaar en dag werkte met dat eene pakket. Hedendaags is dat alleen snel aan het veranderen. We doen veel om tijd te besparen en verdienen zo snel een investering terug. Dat doen we door:

  • efficient te worden
  • snel klaar te zijn
  • weinig of geen fouten te maken
  • comfortabel te zijn

Een interaction designer heeft juist het doel om bovenstaande te realiseren door te kijken naar de doelen, de informatie, de doelgroep, workflows en omstandigheden waarin gewerkt gaat worden.

Interaction Designer LOVES de eindgebruiker

De eindgebruiker is veelal het belangrijkste in de ogen van een interaction designer. Om te zorgen dat het product lekker gaat werken is de focus op de eindgebruiker nodig bij het ontwikkelen van een product.

Door vanuit de ogen van de doelgroep (de eindgebruiker) naar de informatie, structuren, workflows en processen te kijken analiseert hij wat de beste methode van interactie is. Hij heeft ervaring met de eindgebruikers, de doelen en vragen die zij stellen, mede daarom snapt hij hoe de processen en denkpatronen zijn.

ontspannen

Denken vanuit User Experience (UX)

De interacties die ontstaan moet vormgegeven worden. Dit hoeft niet direct een fantastisch grafisch ontwerp te zijn, maar eerder in een schematische schets (wireframe). Het maken van een wireframe voorstel wordt gedaan om een gevoel te krijgen bij de interacties, workflow en user experience (UX).

In het proces stellen o.a. deze vragen:

  • Welke stappen horen bij dit proces (workflow)?
  • Welke informatie is er beschikbaar?
  • Wanneer in het proces wordt welke informatie gepresenteert?
  • Is het duidelijk naar welk doel ik ga?
  • Hoeveel van de informatie is nodig om naar de volgende stap in het proces te komen?
  • Welke actie moet er afgerond worden voordat...?
  • Wat kan de gebruiker verwachten?
  • Welke informatie op het scherm kan weg, omdat dit (tijdelijk) overbodig is?
  • Wil ik via mijn mobiel of tablet de informatie ziet en aanpassen?

Userflow interaction designers een combi van UX en UI

Als Interaction Designers focussen we op het bedenken en ontwerpen van interfaces (UI) die goed aansluiten bij de doelen en de user experience (UX) van de gebruiker. Uiteindelijk ligt er dus een uitgewerkt grafisch design van een website, mobiele app of software pakket waarmee een front end developer aan de gang kan. Het proces bij de Interaction Designers van Userflow ziet er vaak zo uit:

  • bespreking van de droom en doel
  • bespreking van requirements (MOSCOW)
  • bespreking van persona's (Doelgroep(en))
  • flows (workflows/user flows)
  • schetsen wireframes van interface
  • wireframes interactieve mockup
  • stijl en uitstraling moadboard
  • design van belangrijkste interface onderdelen
  • document met user interface en interaction design guidelines
  • begeleiding voor font end developer

Net ff anders dan andere interaction designers

Andere interaction designers hebben hun focus vooral om het uitwerken en testen van een conceptuele interfaces. Dit betekend dat er vooral met wireframes en interactieve mockups gewerkt wordt. Het ontwerpen van werkelijk een grafische interface wordt dan waar overgenomen door een webdesigner, front end developer of grafisch vormgever. Door de jaren ervaring met het (her)ontwerpen van website en applicaties met de focus op gebruiksvriendelijk ontwerp heeft Userflow een andere insteek.

Toe aan een beter User Experience of User Interface?

Uniek is dat Userflow Interaction Design veel ervaring heeft op het gebied van interface ontwerp, door de jaren ervaring op het gebied van internet, grafische vormgeving en interaction design.

De opdrachtgevers geven aan dat Userflow positief opvalt door:

  • conceptueeel denken
  • brainstormen voor nieuwe producten of oplossingen
  • slimme oplossingen
  • praktische aanpak
  • unieke ontwerpen
  • technische kennis (communicatie met programmeurs)
  • flexibiliteit en openheid
Bekijk een aantal referenties hier: Interaction design en Interface ontwerp referenties.
Neem contact op: Contact

Gebruikers staan centraal bij Interaction design en User Interface design

Ervaren Interaction designer Nodig?

Neem contact op, want Userflow Interaction Design maakt uw interactie beter.

Neem nu contact op met Userflow!

Gebruik ons emailadres info@userflow.nl of bel tel. 085 - 877 1235