Interaction design komt voort uit grafisch ontwerp, app design en webdesign. Alleen is een interaction designer alle drie en nog een stapje meer met een duidelijke interesse en ervaring de doelen, conversie, gebruiksvriendelijkheid en gedrag (psychologie) binnen websites, apps en software.
De User Experience is een steeds belangrijker element bij het ontwikkelen van apps en software, websites en andere dingen waar mensen mee in aanraking mee komen. Alles waar interactie van een gebruiker wordt gevraagd en dan vooral bij muis en touchscreens van mobiele telefoons, tables, 2-in-1 laptops en de gewoon computer.
De interactie, hoe gaat het systeem om met acties van de gebruiker, zegt veel over een dienst of product. Een product met een interface uit de tijd van Windows 95 worden steeds moeilijker verkocht. Diensten die niet flexibel zijn, geen app hebben of duidelijk zijn worden steeds makkelijker vervangen.
Een betere interactie met de gebruiker zorgt er voor dat de gebruiker start en blijft. Dit geldt dus voor uw website, app of software pakket en voor uw dienst.
Het is nog belangrijker dit te snappen in een tijd waarbij proberen, overstappen en verwijderen steeds makkelijker en sneller gedaan wordt. Voorheen stapte we niet snel over naar een nieuw software pakket of aanbieder, omdat we al jaar en dag werkte met dat eene pakket. Hedendaags is dat alleen snel aan het veranderen. We doen veel om tijd te besparen en verdienen zo snel een investering terug. Dat doen we door:
Een interaction designer heeft juist het doel om bovenstaande te realiseren door te kijken naar de doelen, de informatie, de doelgroep, workflows en omstandigheden waarin gewerkt gaat worden.
De eindgebruiker is veelal het belangrijkste in de ogen van een interaction designer. Om te zorgen dat het product lekker gaat werken is de focus op de eindgebruiker nodig bij het ontwikkelen van een product.
Door vanuit de ogen van de doelgroep (de eindgebruiker) naar de informatie, structuren, workflows en processen te kijken analiseert hij wat de beste methode van interactie is. Hij heeft ervaring met de eindgebruikers, de doelen en vragen die zij stellen, mede daarom snapt hij hoe de processen en denkpatronen zijn.
De interacties die ontstaan moet vormgegeven worden. Dit hoeft niet direct een fantastisch grafisch ontwerp te zijn, maar eerder in een schematische schets (wireframe). Het maken van een wireframe voorstel wordt gedaan om een gevoel te krijgen bij de interacties, workflow en user experience (UX).
Als Interaction Designers focussen we op het bedenken en ontwerpen van interfaces (UI) die goed aansluiten bij de doelen en de user experience (UX) van de gebruiker. Uiteindelijk ligt er dus een uitgewerkt grafisch design van een website, mobiele app of software pakket waarmee een front end developer aan de gang kan. Het proces bij de Interaction Designers van Userflow ziet er vaak zo uit:
Andere interaction designers hebben hun focus vooral om het uitwerken en testen van een conceptuele interfaces. Dit betekend dat er vooral met wireframes en interactieve mockups gewerkt wordt. Het ontwerpen van werkelijk een grafische interface wordt dan waar overgenomen door een webdesigner, front end developer of grafisch vormgever. Door de jaren ervaring met het (her)ontwerpen van website en applicaties met de focus op gebruiksvriendelijk ontwerp heeft Userflow een andere insteek.
Uniek is dat Userflow Interaction Design veel ervaring heeft op het gebied van interface ontwerp, door de jaren ervaring op het gebied van internet, grafische vormgeving en interaction design.
Neem contact op, want Userflow Interaction Design maakt uw interactie beter.
Gebruik ons emailadres info@userflow.nl of bel tel. 085 - 877 1235